Jo també he vist Avatar

enero 11, 2010

I l’únic que em ve al cap es el possible aire de satisfacció que deuen estar tenint en aquests moments Syd Field i Robert McKee. Dos noms que potser no són molt coneguts fora del món del guió. Pels qui no els coneixeu dir que són dos dels grans teòrics de la factoria de guió de Hollywood. Creadors de receptes que mai fallen i fan que, en general, els guions acabin sent de blockbusters. Mireu Avatar amb un rellotge i us adonareu que als minuts exactes passen les coses que tenen que passar: home que es veu obligat a – arriba a un lloc on – descobreix que sent complicitat per aquest món – evidentment s’enamora – es desencadena la guerra i ajuda a qui havia de traicionar…etc etc. I tot barrejat amb l’ingredient clàssic: el missatge made in USA.

Es en aquests moments que m’agafa el síndrome de Verdi i penso que, una altra vegada, he donat una oportunitat a una pel·lícula americana. I no es que la pel·lícula sigui dolenta, que va. Perque l’objectiu principal del cine es l’entreteniment, i sense dubte aquesta pel·lícula ho ha aconseguit. A més, permet al espectador entrar en un altre món, Pandora, que sembla ser un lloc idílic. Personalment, potser em posaria una mica nerviosa viure entre tants dracs voladors, però sempre està bé poguer endinsar-se en altres móns durant unes hores.

Curiosament, veient Avatar em vaig enrecordar molt d’una peli que en el seu moment em tenia completament fascinada: Bailando con lobos. I us preguntareu com puc haver fet aquesta relació, però per mi les dues pelis tenen bastant en comú. Un home que va a viure sol a la frontera salvatge on representa que viuen els indis, al principi hi va per vigilar però al final es fa com un d’ells. Es una història bonica i que enganxa completament. A part que et fa viure en un altre món, coneixes una cultura que realment existia i tot sense 3D ni grans efectes especials. I sense oblidar la seva gran banda sonora.

En fi, que si us heu quedat amb ganes de veure pel·lícules de persones que s’adapten a altres realitats us la recomano!


3 comentarios to “Jo també he vist Avatar”

  1. Nestoroide said

    No he visto Avatar…, pero el otro día leí como crearon su argumento:

    http://www.boingboing.net/2010/01/05/pocohontar.html

    xD

  2. confusedinbarcelona said

    jajajaja es verdad!!!!!!

  3. Marta M.Q. said

    Fa poc vaig veure Bailando con lobos i està molt bé. Sí, estic d’acord amb tu i he vist que alguna gent relaciona Avatar amb Bailando…, així com amb Pocahontas (ho vaig posar al blog) o Star Wars, Jurassic Park…

Responder

