Frases de matinada

febrero 15, 2010

La franja que va de les 5 a les 7 del mati té una magia especial. Alguna vegada m’hi he despertat (mes involuntariamente que cap altra cosa) i ha estat aleshores quan m’he sentit amb la ment més productiva i creativa que mai. A aquelles hores un no es la mateixa persona que durant la resta del dia. L’intens silenci fa que cada petit so tingui una intensitat especial. Es el so del no-res, el buit.

D’un salt m’assec al escriptori amb la meva llibreta de fulles grogues i em poso a escriure frases aparentment sense sentit. Frases, però, que al cap d’unes hores et sorprenen per la seva veritat, o perque en elles hi descobreixes a una altra persona, una persona que viu de nit i que, aleshores, tan sols pot expressar la seva veritat, sense maquillatges, sense frases rebuscades.

Quan m’imagino un futur on la meva vida no depengués d’horaris d’oficines i tan sols d’autoproducció penso que potser els meus horaris laborals haurien de començar a les 5. Però això voldria dir anar al contrari de la vida de la majoria. I tornem un altre cop amb els dilemes. Com trobar l’equilibri entre el que et convé i el que resulta més fàcil? De moment seguiré amb l’horari d’oficina.

Responder

