Alegria matinal

junio 8, 2010

Caminava aquest mati gris cap a la oficina, enmig del caos de la vaga, dels conductors histèrics i les motos fent maniobres ilegals quan m’ha caigut del cel un bon piropo: que si semblo la Zooey Deschanel. Bé, la millor part de l’assumpte es que qui m’ho ha dit era un rodamón a qui veig cada dia recolzat contra el seu carro amb cara ausent. I el que em pregunto es: com ha arribat a conèixer aquesta actriu? I esmentar el seu nom tan correctament? Perque hi ha actrius infinitament més conegudes que aquesta.El que fa la societat de la informació. En fi, m’assembli o no, i fos aquest home el qui ho diguès, he de confessar que el dia ha seguit molt millor i que aquell home ja està fitxat per saludar-lo més efusivament cada matí.

 No sé com m’ho faig, que sempre acabo parlant amb rodamóns. Recordo un dia que en vaig conèixer un francès que havia vingut fins a Barcelona perque deia que buscava un lloc càlid per viure. Dins del seu carro hi portava un munt de records valuosos, com un rellotge antic de butxaca amb les seves inicials i un àlbum de fotos en blanc i negre de la seva infància. Em fixava amb els seus ulls i seguien tenint la mateixa vida que la de les seves fotos de petit.Era com veure un nen atrapat en un cos d’adult.I potser, molt en el fons, es així com ens sentim la majoria de nosaltres.

Responder

