Estiuernar

julio 12, 2010

Com molt bé comenta un bon amic al seu bloc, Catalunya ha patit un cap de setmana d’esquizofrènia digne d’interminables estudis sociològics. Un tema que, la veritat, no tinc massa ganes de centrar-m’hi ja que encara m’estic recuperant de la paradoxa de sentir alegria pel gol d’Iniesta i a la vegada repulsió al escoltar un veí fanàtic cridant “Viva España” desde el balcó. Ningú va dir que fos fàcil viure en aquest país tan divertit.

I mentrestant les setmanes passen dins d’un forn de ciment inhumà. Els minuts es fan perillosament lents quan un espera a que el semàfor es posi verd i no hi ha cap ombra on refugiar-se. I amb aquesta calor un no es pot concentrar ni fer res de profit. Ja ho diuen molt bé els savis, que els humans hauriem de fer com els animals, els quals a les èpoques de calor gasten les mínimes energies i esperen al fred per actuar.

Així que voto a favor d’estiuernar, un nou terme que se m’acaba d’ocòrrer. A l’hivern es quan realment un se sent actiu i despert. Ara només puc pensar en hamaques i begudes refrescants, fet que m’obliga a proclamar-me oficialment inútil durant un parell de mesos. Sort que als caps de setmana em puc refugiar sota l’herba fresca de les muntanyes i sentir-me desperta durant unes hores.

8 comentarios to “Estiuernar”

  1. Marc said

    Merci guapa! Però jo sóc més de la hivernació tradicional… L’estiu em fa més actiu! (rodolíiii!)

  2. alba said

    Laureta! vine uns dies a la Garrotxa! Malgrat també hi ha espanyolistes per nombre guanyen les senyeres i estelades als balcons i sobretot, sobretot, l’aire corre, al riu s’hi està fresc, les rodes de la bicicleta no es queden enganxades a l’esfalt i la verdor abunda més que a Bcn! Aps i sempre ens quedarà la costa brava, mira quines escapadetes fem: http://www.flickr.com/photos/albadanes/
    Patunassos!

  3. jordim said

    el calor me debilita..

    • confusedinbarcelona said

      Hola Jordi! Creo que no nos conocemos de nada, no? He estado leyendo tu blog y me ha gustado lo que escribes y como lo escribes! 😉

  4. jaume said

    hi han però molts animals que és a l’inrevés i aprofiten el temps de l’estiu per fer una vida activa,però això és clar és sobretot als climes freds on fa bo l’estiu i a l’hivern està tot cobert de neu

    ara mateix la calor ja no és fàcil ni de recordar però tampoc fa massa fred, a mi m’agraden els canvis d’estació i arribo a aclimatar-me be a tot, recordo però que on ho he passat pitjor ha estat a Delhi abans del Monsó, estava tot el dia ajagut la pell contra les rajoles sota un ventilador d’aquells del sostre o dins d’una mena de bassa i sense menjar quasi res, això sí bevent suc de canya de sucre per un tubo fins que em vaig posar malalt (hepatitis) i vaig haver de pujar a les muntanyes de Nainital per recuperar-me i allà vaig conèixer una nova sensació de felicitat i alleujament a la vegada que una nova part de la Índia insospitada i fascinant

Responder

